måndag 3 oktober 2016

Den långa vägen tillbaka till ett normalt liv. Del 1

Har hänt enormt mkt sen jag skrev här sist,

Jag kan börja berätta att jag valde flytta 150mil från min bostad och vänner för att hitta igen mig själv.
Ni kanske funderar varför jag ens tappade mig själv och jag tänkte precis komma till det.

Tar er tillbaka nästan 8år i mitt liv då allt börjad gå utför.

En kall höst kväll när jag efter varit ute och rastat mina hundar fick jag ett samtal ja visste skulle komma en vacker dag. Men det var varken dag eller så vidare vackert ute. Jag var inte beredd att få höra min mammas oroliga röst berätta att pappa var försvunnen.
Efter några dagars eftersök i skog och mark fann vi pappa "vilande" så fridfullt ute i skogen.

Även jag visste denna dag skulle komma sen jag var ung så var det inte så lätt att just kommit in i vuxen livet. När man som 21 åring hade drömmar om hus och barn. Vem skulle nu svamla med dom som bara pappa kunde göra med barn? Vem ska nu sjunga gamle svarten och ta med dom ut och plocka bär? Fanns ingen så barn kär och omtänksam människa som just min pappa. Han var verkligen världens bästa morfar.

Om någon dag kommer del 2.

#livet #närbenenslogsundan #gamlesvarten #150mil





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar