fredag 27 februari 2015

Husransakan IGEN!

23/2 2015 21:15

Älsklingen sprang på affären för att köpa lite snacks till måndags myset som vi kände för att unna oss nu när livet börjar bli sig likt igen, vi kände att nu kunde vi släppa allt gammalt och gå vidare.

Äntligen hade vi börjat få ro i själen efter ett tungt 2014 med:


  • Häktning
  • Oskyldig anklagad
  • Oskyldigt dömd av ett helt samhälle
  • Vänner som svek
  • Rykten
  • Tunga beslut
  • Rättegång
  • Missfall
  • Felbehandlad
  • Saknad
  • Olycka
  • Sjukdom
  • Hovrätten


När hjärtat var på affären ringde det på dörren och polisen frågade efter honom, jag förklarade att han var och handlade.

Eftersom jag blev så orolig undrade jag vad dom ville han men det kunde dom tyvärr inte informera om, istället tränger poliserna sig in genom dörren, säger att dom har husrannsakan och tänker gå igenom lägenheten.

Men jag ville se papper på om det verkligen stämmer, men enligt dom gick det inte till så längre och man behöver inte visa upp ett husrannsakan beslut.

Jag vägrar och håller ut armarna så dom inte ska kunna gå in i lägenheten, när jag vägrar släppa in dom så hotar den manliga polisen att lägga ner mig på golvet och sätta på mig handbojor, så dom kunde söka igenom lägenheten.

Jag ställer mig självklart åt sidan för jag vet att ett par handbojar runt handleden inte är så vidare skönt.

Dom går in i lägenheten och letar igenom den för att finna någon och jag frågar ännu en gång vad det handlar om men fortfarande  ville dom bara prata med han . Jag tog hans nummer för att hjärtat skulle kunna ringa.

Sen begav dom sig ut till bilen och satt utanför lägenheten i 10 minuter.

Mina tankar började snurra i huvudet och sa till han där uppe får det inte vara bra nu?
Ska denna jävla sak förfölja oss resten av livet?
Kunde han bara komma hem så jag hann träffa han ifall dom skulle ta han ifrån mig igen?
Hur mycket ska man egentligen få utstå?



#polis #lägenhet #husrannsakan #livet #handbojor #rykten #rättegång #missfall #saknad #hovrätten #tingsrätten #olycka #sjukdom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar